Det är bäst att rida häst när det är höst ;)

Älskar höstvädret! Perfekt ridväder, svalt, soligtm, blåser lite lagomt och fina färger på fält och skog :) Sen att det finns mycket stubbåkar osv. att rida på gör det ju inte sämre ;)
 
I måndags blev det en längre tur med Mio till mitt absolut bästa ridställe, det är väl ca 5 km att rida dit via skogen men när man väl är där finns det massor sandstigar i tallskog att rida på i full galopp, perfekta klätterbackar och en liten men jätterolig terrängslinga! Det är nog tur att det ligger en bit hemifrån annars hade jag bara hoppat terrängbanan varje dag ;P Mio var trots tjockismagen, avsaknaden av muskler och lite halvdålig kondition på hugget så att det bara var att tuta o köra, så kul tyckte vi båda!!
 
Igår hade jag och Havanna en mindre kul dag, hon surade rejält när jag försökte löslongera henne, slutade med att jag knäppte på grimskaften och tränade stanna och backa. Vi avslutade där.
 
Idag fick jag hjälp av syrran att rida Mio och själv satte jag mig på Havanna. Jag och Havanna fokuserade på att dressyra lite, på unghästvis... Ett litet bock och kick kom självklart, tyvärr föll jag inte av och fortsatte plåga Havanna med att hålla galoppen. Det känns som om vi faktiskt snart skulle kunna komma ut på en liten minitävling, om det kommer något lämpligt framöver och med lite mer träning förstås!
 
Appropå tävling arrangerar klubben i närheten både dressyrkörning, precesionskörning och tömkörning i mitten av september. Jag erkänner att jag är sugen på att delta med Mio, men det skulle krävas lite träning. Vet inte om jag vågar tömköra på en tävlingsplats.. Då kanske körgrenarna passar bättre :) Vi skulle dock ha en bra chans om vi började träna på det, eftersom Mio redan nu går i form vid både körning och tömkörning och jag gör båda delarna i alla gångarter. Vi får se helt enkelt ;D
 
Internet är så segt, kan inte längre ladda upp nya bilder :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt