Lite dressyr sådär i solnedgången är ju inte fel direkt :)

Insåg att det blev en rät lång rubrik idag. Men så är det ibland.
 
Havanna var snäll idag (det vill säga EFTER att jag fått in henne från hagen). Men hon kompenserade det med att vara jätteduktig vid ridningen istället :)
 
Jag red till paddocken, gjorde lite volter, serpentiner och snett igenom i skritt och trav och fokuserade lite mer på att hon skulle vara eftergiven än hur runda volterna blev idag. Hon är fortfarande lite vinglig och är det inte en bog som sticker ut här så är det ett bakben som vinglar ut där.
Sen gjorde vi lite galoppfattningar, bytte varv genom att rida snett igenom och öka galoppen, det är en rätt häftig känsla :) Emellan galoppfattningarna satt jag ner i traven under kortsidorna, det blir ju rätt naturligt att sitta ner när du precis saktat av från galoppen och ska fatta en ny snart igen. Det bekymrade inte Havanna ett dugg, men sen har jag ju ridit lite barbacka på henne också så jag trodde inte det skulle vara ett problem heller.
I slutet av ridpasset körde min pappa förbi paddocken med traktor, Havannas kanske mest farligaste fiende, tror hon själv i alla fall. Pappa körde lite fram och tillbaka på utsidan av paddocken och Havanna var på helspänn ibörjan men efter ett tag gick det hur bra som helst att stå stilla och titta på den otroligt läskiga röda jätten.

Vi hann med att öva på en hel del idag, Havanna var rätt trött när vi kom tillbaka, vilket jag tycker är gulligt för hon blir så go efter man ridit henne :)
 
Sötnosen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt