Rackarns ponny

Ena sekunden är han en ängel och den andra, när matte inte har fullt fokus på honom, sliter han sig och galopperar lugnt hemåt.
Vi var vid vår lilla terrängbana. Som är 3 km hemifrån. Anledningen till att jag stod på marken var för att jag skulle bygga upp hinder då de inte var i så bra skick. Jag var klar med 7 av 8. Då slet han sig som sagt. Och galopperar lugnt hemåt. Hoppar över hindrena. Ca 60-80 cm höga blev de. Jag trodde jag hade en chans att hinna ikapp honom när han galopperade så sakta. Så jag rusa efter, i full kareta och flög över mina nybyggda terränghinder som en profosionell häcklöpare. Jag hade ingen chans. Jag hittade min ponny hemma på havreåkern. Han käkade havre.
 
Normala personer hade kanske erkänt sig besegrade men jag vägrade, så när jag fångat in min ponny red vi tillbaka till terrängbanan, hoppade den två gånger och sedan skrittade vi hem. Då var jag någorlunda nöjd med min ponny. Men bara lite. Ponnybuse...
 
Gratis motion åt matte fixade han...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt