Mora-tävlingen igår

Allt var upp och ner igår, både den bästa och sämsta tävlingen vi gjort hittils samtidigt! :S
 
Vi var ca ½-1 timme försenad till tävlingen och vi satt fast i bilköer så jag ringde sekretariatet och de flyttade fram min start i cler rounden så långt de kunde och när vi precis har lastat ut Mio ropar de ut att jag snart ska in på banan. Ni kan tänka er hur nervös och stressad man blir då och jag hann väl rida Mio i trav och galopp två minuter innan jag blev inknuffad på hoppbanan. Hyperventilerande ryttare som inte har en aning om hur banan ska ridas och ouppvärmd, ej framhoppad ponny... Vi kom över två hinder och sen vägra vi oss ute på det tredje, en omstart och sen klarade vi oss igenom hela banan felfritt! Många förstår nog inte vilken bedrift det var för min ponny eller mig som inte hunnit hoppa fram eller gå banan. Jag var ändå övertygad att det skulle bli den sämsta tävlingen någonsin...
 
Men så blev det inte, för till nästa klass var vi förberädda, uppvärmda, framhoppade och lyxigt nog hade jag fått lite tid att memorera banan xD Vi hoppade felfritt i både grundomgången och omhoppningen och sen hade jag väl precis hunnit sitta av när de ropa in mig och Mio för att hämta vår andraplacering :D
 
Film från klass 2, klass 1 hann inte med att filmas i stressen...
 
Stolt över min ponny, han gjorde ett superjobb! <3
Jag ser inte jätteglad ut, men det var jag och en aning trött ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt