Sommarjobbat

Idag har jag sommarjobbat nästan hela dagen, jag sommarjobbar hemma på gården så det kan bli allt till 2 timmars jobb upp till 9 timmar vissa dagar, lite jobbigt när man aldrig vet hur mycket man kan jobba och när man ska jobba men jag har fördelen att bo på arbetsplatsen så att säga ^^
 
Nu är tanken att jag ska bygga lite mer på mina terränghinder, det projektet har ju blivit släpande... Hästarnas motion idag var promenader men när det blev många timmar jobb så tror jag att det skippas, de får promenera runt i hagen själva istället så kan jag lägga tid på hindrena!
 
Här är två av hindrena;
 
Ett klassiskt däckhinder, det inväntar dock några däck till så att det ska bli bredare men fungerar utmärkt att hoppa ändå :) 60 cm högt & 60 cm långt.
Mitt halmhinder, sidoplankorna ska inhalmas för snygghetens skull, funderar på om det ska byggas någon sorts infångare, självklart också inhalmat, eftersom hindret är rätt så smalt... Fast det är ju en bra övning på att rama in hästen :) 70 cm högt.
 
Havanna var superduktig igår, vi galoppera en i fyra intervaller på åkern, ca 500 m i taget i normalt tempo för att öka kondition och bygga lite muskler! Hon tyckte det var jättekul :D
 
Mina älsklingar som försöker öka sadelgjordsstorleken, nästan så att man behöver köpa större!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt