Träning & Tävling

Havanna och jag red 1 km till en paddock i närheten och hon var väl lite hispig med trafiken men det gick bra :) Sen tränade vi lite dressyr som uppvärmning, hon söker sig framåt nedåt men är inte riktigt där ännu, men eftersom tanken var att vi skulle hoppa lite så satta vi upp en liten sax på ca 40 cm, tog den i trav och galopp några gånger. Hon var jätteduktig och fick pröva att taxera avståndet och det gjorde hon riktigt bra! Sen höjde jag det till ett räcke på 60 otroligt höga cm och först kom vi dåligt mot hindret och hoppa in i det men sen flög hon över det - två ggr! Jättestolt, och hon tyckte det var jätteroligt, vilket är det viktigaste :D
 
Mio blev en snabb ridtur med eftersom det börja regna precis när vi gav oss ut. Vi galopperade lite som motion och sen prövade vi mitt upphopp/nerhopp, det är inte klart ännu, det ska dit stockar lite småsaker ska fixas men det är urgrävt och blev en aningen större än vad jag hade tänkt mig... Tänkte ca 40-50 cm, blev ungefär dubbelt så stort :S Mio flög ändå över :P
 
I söndags var vi på tävling i Hofors och gjorde riktigt bra ifrån oss om jag får säga det själv, en felfri CR 70 cm och en dubbelnolla i Två faser 80 cm ;D Tyvärr var vi för sega i omhoppningen och det var ovanligt många felfria i klassen överlag tyckte jag så av 18 hamnade vi nere på plats 10 och fem placerades... Men ändå stolt över ponnyn som gjorde ett jättejobb i lerpölen till hoppbana :)
 
Vår snyggaste CR-rosett hittils ;) Kanske kommer film från tävlingen senare om jag orkar ladda upp den ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt