Ajaj...

I lördags blev det ingen hoppning som planerat, det sköts upp till söndagen och istället red vi ett fint dressyrpass med lite skänkelvikning och galoppfattningar, gick väldigt bra för det mesta när hon tog skänkeln och inte gick emot den istället.
Igår hoppade vi lite småhinder, inget stort men ändå så blev det lite snett på ett hinder och Havanna fick ena frambenet över bommen och den andra var kvar så hon snubblade över bommen och hindret kan man säga och kröp sedan på knä en bra bit bakom hindret med näsan i backen och jag gjorde en kullerbytta åt sidan och lyckades rulla undan när hon reste sig, sen var jag snabbt på fötter och som tur var hade ingen av oss gjort oss illa. Vi avslutade med några hinder för att det skulle kännas bra för båda.
Idag skrittar jag ut så får vi se hur stel hon är, hon kanske klarade sig bättre en jag för jag är lite öm här och där.
 
Det är tufft ibland med hästsporten för båda parter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt