Dressage & Jumping

 
Idag red vi lite dressyr på ridbanan, Havanna hade lite överskottsenergi - förståeligt nog. Men den använde hon väl för hon gick riktigt fint! Rätt stadig form i skritt och traven, galoppen bitvis och vi gjorde tempoväxlingar på diagonalen vilket hon fixade utmärkt :) Sen försökte vi lite sidvärtes men det är lite värre för henne att förstå, jag tog stöd av sargen och försökte flytta lite men det klicka inte riktigt idag, vi får ta nya tag efter lovet med det där med sidvärtes ;)
 
Imorgon ska vi hoppträna för en tränare istället för våra instruktörer vi har vanligtvis och jag hoppas på att jag får någon rolig häst (läs Nalle Puh/Åskar) och inte någon av de hästarna som är under utbildning som jag fått hoppa mycket nu (Hip & Hampus)... Sen åker jag hem på fredag och kan hoppa min lilla skruttponny! :D
 
I våras <3 Älskade ponnyn min <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt