Lite ridning, lite tömkörning

 
Havanna var mycket enklare att fånga idag i hagen, kom direkt fram till mig och var på gott humör för en liten ridtur. Det blev hennes tur att ridas på stubbåkern och usch vad läskiga de stora vita runda sakerna var! Det är vad du ska äta i vinter, sötnos, sa jag ;)

Jag var dock lite finurlig och använde hennes ovilja att gå för nära balarna genom att rida rakt mot en bal och sedan ge hjälper för skänkelvikning, och när hon inte vågade gå mer rakt emot balen gick hon åt sidan istället, åt den rätta sidan dit jag ville ha henne! Man är väl inte dum heller ;) Massor beröm och lite mer träning så kan hon snart det där!
 
 
Mio däremot var inte lika rolig att fånga idag, ibland tror jag att hästarna leker med mig, kollar mitt tålamod. Men Mio är inte alls lika misstänksam som Havanna, det går alltid att lura ponnyn att du har godis i handen!

När diverse meningsskiljaktningar var avklarade tömkörde jag ponnyn på den underbara stubbåker, det är så skönt för honom som är lite ömfotad att slippa gå på grusvägen för att komma till en liten paddock, nu hade vi ett helt fält att använda!

Det gjorde vi också :) Lite galopp på volt, samlingar och ökningar, lite skänkelvikningar i trav, lite öppna och däremellan några skritt pauser och lite missförstånd, en rätt bra sammanfattning av vårt pass idag. Det märks att det var ett år sen jag tömkörde honom sist, fast å andra sidan känns det inte alls så länge sen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt