Värme och jobb

Vad är en sommar utan att jag ligger och rensar ogräs i morotslandet för några hundralappar? Det är ju ingen riktig sommar utan bonnabrännan och smutsen som kommer stanna under mina naglar i veckor...
Varje år tycker jag det är lika fruktansvärt jobbigt att ligga i gassande sol i flera timmar, få jord i munnen och röda knän. Varje år har jag gjort det i åtminstone tio år, antagligen mer, enda anledningen till att jag rensade i år var för att vara social med mina gamla vänner från grundskolan, vi kom fram till att vi var uråldriga...
Jag var lat och gjorde ingenting med hästarna idag heller, det var lite dåligt med tid efter att jag rensat klart och alldeles för varmt. Nu är det nästan svalt men nu är jag helt slut... Nya tag imorgon, då hoppas vi på lite svalare väder och arbetsvilliga hästar :)
 
Imorgon kväll har jag förhoppningsvis en stubbåker att rida på, det blir kul ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt