Tillbaka till grunderna

Nu när hästarna har haft en lite längre viloperiod och jag lyckats sätta upp en tillfällig korall så jobbar vi med att hitta tillbaka till ett sammarbete genom Monty Roberts metod. Mio hade ett pass igår, som jag avslutade med lite trickträning för skojs skull och imorse tog jag Havanna några varv i rundpaddocken. Hon svarade förvånansvärt fort på mina signaler, ibland kan det ta lång tid för henne att visa tillit. Jag tror att det blir bra om vi jobbar lite mer i rundpaddocken innan jag sitter upp på henne nu, det känns rätt, däremot är jag väldigt ridsugen då jag bara ridit någon enstaka gång på två veckor, det är otroligt för att vara jag, men det blir nog en ridtur på ponnyn ikväll :)
 
Åsnan här hoppade förresten över stängslet när jag försökte löslongera, så fick höja tråden lite... Typiskt Mio ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blandat   Foto   Havanna   Hästrelaterat   Millano   Personligt